torsdag den 12. august 2010

Idag glæder jeg mig over...

At det er regnvejr, så det giver mening at tænde stearinlys om dagen. Og da især, når man lige har begået tre nye fyrfadsstager. De stammer fra tre dåser med tomatpuré, og de er faktisk lidt for store til almindelige fyrfadslys, men de passer perfekt til små bloklys fra IKEA i samme farve. Arhmen altså, nogen gange går alt op i en højere æstetisk enhed.

Jeg glæder mig også over, at jeg igen er kommet igang med mit patchworktæppe (et af dem, det er altid godt at ha noget at gi sig til jo, så jeg har en del forskellige projekter liggende) Det bliver en mørk lilla bund med forskellige blomster. Åh det bliver så smukt, når det bliver færdigt. Og jeg glæder mig over hver eneste blomst, jeg laver.

Og ja, så har jeg sådan en 'baghjul til verden' følelse over, at det var MIG, der fandt det skønne skønne sengetøj i genbrugsen til en 20'er. Oh lykke! Nu fortsætter sommeren i mit stoflager, selvom det pisser ned udenfor.


 
Posted by Picasa



At min skønne, skønne søn kommer og ber mig sy ham en nederdel, for han er altså dame idag. Og så fræser han ud i haven og tager arbejdshjelm på og støvsuger busken.


 



At vores have er børnevenlig. Måske ikke verdens kønneste have, men børn må være i den, og det har også sin berettigelse.


 

8 kommentarer:

  1. Må man grine en hjertelig latter ved synet af sønnike i nederdel, støvsuger og lukkede øjne?
    Han er da bare så kær!
    Når du laver patchwork med limpennen, hvordan gør du så? limer du stoffet fast til pappet eller?

    SvarSlet
  2. Man må gerne grine:) Jeg synes bare han er sååå kær, når han er 'dame'! Jep, med limpinden limer jeg bare stoffet direkte på papsekskanten. Har købt limen her: http://patchwork-gaarden.dk/tilbehoer-2/lim-og-klaebe-75/sewline-lim-pen-1193.html

    ... ok, skal ha lært at sætte kortere links ind!

    SvarSlet
  3. jeg har en limpen, men har ikke helt fundet fidusen endnu :)
    Hvad gør du så når du skal have pappet ud?

    SvarSlet
  4. så piller jeg det bare forsigtigt af papet igen. Limen bliver siddende på pappet og jeg synes faktisk, det gør, at den næste er lettere at lime. Win win. Jej skal gerne tage billeder, hvis det er nemmere?

    SvarSlet
  5. ja tak :)
    Jeg har lidt svært ved at forestille mig det... og også af hvordan du syr dem sammen uden de er riet :)

    SvarSlet
  6. det skal være mig en fornøjelse:)

    SvarSlet
  7. Af hjertet tak for god service, vil jeg så sige :)

    SvarSlet
  8. Hej Kat

    Hvor er det et pragtfuldt billede af din lækre søn..
    Og tillykke med din gode fangst af sengetøjet.. Hvor er det bare fint..

    KH
    Cristina

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar, jeg bliver så glad!