mandag den 8. november 2010

Give Away! Verdens bedste bøger til mødre af alle slags



Åh kære læsere, jeg er simpelthen så glad for at kunne dele dette med jer. Jeg skrev forleden en anmeldelse af Anna Skyggebjergs Zen for Mødre og Super Mor, og i min begejstring skrev jeg og spurgte Anna, om hun kunne tænke sig at bortlodde en bog til jer, læserne af Kattekluns.

Det kunne hun sørme! Ja ikke bare én af bøgerne, men BEGGE SGU!








Uanset, om du er enlig mor, mor til en eller mange, mor i en klassisk kernefamilie eller mor i en patchwork-familie som min, ja uanset hvem du er mor til, og hvordan, så er der noget i disse bøger, du kan få glæde af. Praktiske råd i overflod, interviews med kendte som ukendte mødre og en livsfilosofi, vi  alle kan lære meget af.


For at deltage i denne Give Away, skal du blot gøre følgende:

1: Kig ind til Anna, og find ud af, hvilken bog, du helst vil vinde

Zen for Mødre

Super Mor

2: Skriv en kommentar til dette indlæg, og fortæl mig, hvilken bog, du helst vil vinde. Kom også gerne med dit simple råd til en nemmere hverdag for mødre. Den slags kan man aldrig få for mange af.

Jeg ved, der sidder læsere, der har svært ved at finde ud af, hvordan man grejer det med kommentarer. Til jer: Under dette indlæg er der en grå bjælke med forskellig information i lilla. Klik der hvor der står 'X antal har kommenteret - hvad med dig?' Så kan du også deltage med en kommentar! Husk at skrive, hvordan jeg kan få fat i dig, hvis du vinder

Så er du med i konkurrencen om landets skønneste bøger til mødre.

Jeg trækker lod den 1. december, så er der lidt god læsning i en travl juletid.

Du er naturligvis velkommen til at anbefale denne giveaway til alle i blogland, på facebook, og til mødre, du kender, der kunne trænge til en nemmere hverdag. (Fortæl mig lige om én mor, der ikke kunne det!)

Og lad mig så lige slå et slag for Annas blog! Den er simpelthen for fed. Hele 3 ting, hedder den, og i al sin simple Zen-agtige enkelhed, så er den Annas tribute to life. Næsten dagligt skriver hun 3 ting, der har rørt hende. En fed blog at følge, for den får mig til lige at standse op 3 minutter og spørge mig selv, hvilke 3 ting, der gjorde min dag særlig.

Anna skriver selv:

I Hele tre ting skriver jeg om tre ting, der giver oplevelsen af glæde, storhed og Zen i hverdagen. Eller bare stille taknemmelighed. Tre ting, der heler.

Nyd dagen!





28 kommentarer:

  1. Det var dog helt fantastisk, her vil jeg gerne deltage. Og hvis jeg ikke vinder, så må begge bøger ryge på ønskesedlen til jul :-)

    Jeg vil rigtig gerne vinde supermor, hvis jeg er den heldige.

    Noget der virkelig gør tingene nemmere hos os er madplaner, som der bliver handlet til 1-2 gange om ugen. Når det først er igang, så syntes jeg det kører, og så kan man jo gemme dem til inspiration, og kigge tilbage i dem.
    Det er så dejligt ikke at skulle tit afsted og handle, men kan tage hjem og bruge eftermiddagen ¨på ungerne og det man vil :-)

    Min mail er: skr_dderdal@hotmail.com

    SvarSlet
  2. Fantastisk giveaway - hvis jeg var så heldig at vinde, ville jeg blive glad for 'Zen for mødre' :o)

    SvarSlet
  3. Jeg vil rigtig gerne vinde "Super Mor".
    Mit aller bedste råd til mødre er, at gå lidt på kompromis. Jeg har selv det sidste halve års tid kæmpet for at få en ny hverdag med fuldtidsjob, vuggestuebarn og alt hvad der følger med, til at hænge sammen. Og er nået frem til den erkendelse, at jeg bare må gå på kompromis engang imellem - at det er ok at der ikke står et 100% økologisk, lavet fra bunden med alle de rigtige ingredienser, gennemsundt måltid på bordet hver dag. Osv... Det er en svær kamel at sluge, men når den er slugt, er det ret befriende!

    SvarSlet
  4. Jeg nyder også Annas blog, der også får mig til at finde mine tre særlige ting :)

    Jeg vil gerne vinde begge Zen for mødre,
    og kan give det tip videre at lave en stor tallerken med agurkeskiver, gulerodsstykker, æblebåde og nødder til ulvetimen. Så får du ro til at lave aftensmad, ungerne spiser noget sundt og det gør ikke så meget, hvis de ikke spiser så meget af aftensmaden, for ulvemaden var sund :)

    SvarSlet
  5. Super give away.. Jeg håber, at jeg er heldig at vinde Zen for mødre.
    Noget der gør vores hverdag nemmere er; madpakkesmøring om aftenen, månedlige indkøb på nettet, madplaner og 2 ugentlige ture til den lokale efter mælk og grønt:)

    SvarSlet
  6. Herlig og brugbar give away, som jeg håber på at vinde.
    Jeg kunne godt bruge såvel praktiske råd som åndehuller, men hælder nok mest til zen for mødre.
    KH Pialouise

    SvarSlet
  7. Ih, jeg vil bare så gerne vinde "Zen for Mødre" - og jeg føler mig heldig, så jeg venter lige lidt med at købe den til mig selv i julegave lidt endnu!

    Mit tip er at prioritere børnene mens de er hjemme og vågne. Man behøver ikke nødvendigvis at lege med dem eller underholde dem, men efter en lang dag i institution har de brug for mor og/eller far, så lad andre ting ligge eller lade børnene deltage i det man laver - det giver SÅ meget mere ro end hvis man insisterer på at gøre rent, ordne arbejde eller andet og forvente at de kan underholde sig selv.

    Ha' en lækker dag!
    Kh. Jane (som altså også godt kunne leve med at vinde den anden bog!)

    SvarSlet
  8. Dette er jo fantastisk.
    Jeg vil meget gerne vinde "Zen for Mødre"

    Mit første råd ville også være madplaner - jeg synes det er fantastisk at jeg ikke hver dag skal finde ud af hvad vi skal have at spise og handle ind til det.
    Et andet tip er at nogle gange sætter jeg "en aktivitet" frem på bordet fx. papir og farver eller modellervoks. Når vi så kommer hjem er der ro og man har tid til lige at lave tallerkenen med frugt og grønt:o)

    ha en skøn dag.
    Cille

    SvarSlet
  9. Ahh Zen for Mødre ville lune godt i min slunkne læsekasse..;0)

    SvarSlet
  10. Jeg har allerede den ene bog - så krydser fingre for "zen for mødre" og hepper også pa Annas blog :-) Mette

    SvarSlet
  11. For mig ville det være underordnet hvilken en jeg vandt.. Har desværre ingen af dem, og har kun hørt godt om begge..
    Gode råd er jeg ikke kommet til endnu.. Er stadig nybegynder i mor-rollen, så her liver der stadig faret rundt ;)

    SvarSlet
  12. Jeg er også nybagt mama, så kom bare med ALLE jeres gode råd.
    De bliver vel modtaget.
    Mette

    SvarSlet
  13. Jeg vil gerne vinde Zen For Mødre:-)
    Gode råd: Få en masse børn, så de kan underholde hinanden, men du drikker latte med din strikkeveninde;-)

    SvarSlet
  14. Åhhh, noget "mama zen" ville gøre godt, skal snart starte på arbejde efter en skøøøøøn tid på barsel, kan slet ikke overskue at skal tilbage på arbejdsmarkedet, så gode råd modtages gerne :-)
    Hvis jeg er så heldig at vinde, ville jeg blive glad for "zen for mødre".
    skriv til my_ladysoul@hotmail.com

    SvarSlet
  15. Lækker give away!
    Jeg vil gerne vinde "zen for mødre"! Kunne virkelig godt bruge nogle fantastiske råd til at lære at tage det lidt mere roligt i hverdagen og nyde den istedet for at det "bare bliver endnu en travl dag." Det tror jeg også min kæreste vil sætte pris på. ;-)
    Gode råd? Hmm har vist ikke så mange, derfor er bogen, men det kunne bogen jo hjælpe mig med. ;-)

    SvarSlet
  16. Annas blog er også "my momenet of zen" - har læst bogen "Super mor",- som er super...vil rigtig gerne vinde "Zen for mødre".

    Camilla - Små mirakler

    SvarSlet
  17. Zen for mødre er creme for mødre - meget af det, Anna skriver er common sense for de fleste, eller det burde det være, men vi har nogle gange brug for at blive mindet om de vidunderlige øjeblikke, der så nemt flyver forbi vores forjagede sind. Mit råd til mødre er: prioriter! Hvad er vigtigst for dig? Og kig så lige efter i dit liv - hvor ligger du mest energi henne? Det kan kræve nogle voldsomme justeringer eller nogle små finjusteringer.

    Jeg vil rigtig gerne vinde bogen "Super mor" og få endnu flere tips til dagen og vejen med børn om benene.

    Vibeke

    SvarSlet
  18. Ihh...en omgang Zen for mødre er ikke at gå af vejen for til mig! :-)

    Mit råd...gå turen hjem fra vuggestuen!! (Vi lader bilen stå og tager klapvognen!)
    Det gir en god balance at uanset vind og vejr så går vi og kigger på naturen med dens egne øjne...foreksempel forleden i silende regnvejr! Det skal siges at turen i Luca på 3 års tempo tager 10-12 minutter- og glæden ved at det var ok at være drivvåd da vi nåede hoveddøren...gør hverdagen sjovere og forunderlig....og Luca han var lykkelig! :-)

    SvarSlet
  19. Lyder som fantastiske bøger - vil super gerne vinde Zen for mødre.
    Mit bedste mor råd er at uddelegere det kedlige arbejde så meget som muligt, som f.eks. rengøring. Webshopping i alle afskygninger. Prøve f.eks. www.nemlig.com til dagligvarer - fungerer super :-)
    Mvh Christine

    SvarSlet
  20. Ei jeg vil også være med.
    Jeg kan godt bruge en omgang god ZEN.

    Mit råd: vær ærlig.
    Og det gælder bare i alt!

    Allez!

    KH C

    SvarSlet
  21. Dejligt med gode råd til overskud og en afslappet hverdag: )

    Hvis jeg bliver den heldige vinder, ønsker jeg mig " Zen for mødre "

    Kh Anette.

    SvarSlet
  22. Efter at ha lånt begge bøger på biblo (og aflevere dem tilbage fordi ALLE vil ha fingrene i dem), ønsker jeg mig 'SuperMor' allermest.
    Den har været en kæmpe støtte i skilsmissetider...

    KH
    Anne-Mette

    SvarSlet
  23. Dejlig give away - hmm har ikke så mange gode råd endnu, føler stadig tit jeg er nybagt mor - min søn er 9 måneder.
    Men jeg ville elske at vinde bogen super mor og få nogle gode råd, især til når min barsel slutter lige om lidt.
    KH Micha

    SvarSlet
  24. Som alene mor til datter på næsten 8, vil jeg meget gerne være en Super Mor <3

    Rådet til en nemmere hverdag - Tag barnet med i køkkenet... Det er hygge, hjælp og en god måde at bruge eftermiddagen!

    HVIS jeg vinder, og blir en supermor, så send mig gerne en mail på:
    kimmiesmor@gmail.com

    SvarSlet
  25. Jeg vil gerne vinde "Zen for mødre"

    Jeg har nemlig allerede "Supermor" :D

    SvarSlet
  26. Ihh en lækker Give Away - hvis jeg var så heldig at vinde vil jeg glæde mig til at læse "Supermor" :o). Mvh Pia

    SvarSlet
  27. Alletiders skønne Give Away. Har læst ALT om "kattekluns". Du skriver utrolig medrivende og inspirerende.

    Jeg vil mægtig gerne vinde "Super Mor". Min mail-adresse er: supersine669(snyderspam;)@gmail.com

    Mvh Lillian/supersine669 (har desværre ingen blog).

    SvarSlet
  28. Sikke en fantastisk Give Away :-)
    Jeg ville blive rigtig glad for "Zen for mødre" og forhåbentligt kunne jeg lære en hel del.
    Jeg har masser af upædagogiske tips til at skabe små åndehuller, men med 2 børn under 3 år, en mand med nattearbejde, en fuldtidsstilling, 2 forskellige institutioner og udearbejdede bedsteforældre, er det svært at få hverdagen til at hænge sammen uden stress og sure miner.
    Herhjemme er DVD'en min bedste ven i ulvetimen, vildt upædagogisk og imod alle de kloge anbefalinger, men faktum er, at maden skal på bordet og ungerne skal puttes, og hvis det gøres mest smertefrit, er det med DVD'en som barnepige...
    Men hvad jeg ikke ville give, for at finde essensen i ro og overskud lige nu... Puh...

    Tjek din Give Away på http://missingcreativity.blogspot.com/

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar, jeg bliver så glad!