lørdag den 14. april 2012

DIY viklearmbånd

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, kan man købe kit til at lave disse armbånd ved at maile mig. Men det står jo enhver frit for at bruge teknikken på for eksempel et gammelt træ-armbånd eller noget andet, der er egnet.

God fornøjelse!





Start med at lave en enkelt knude og før den ind på indersiden af armbåndet.


Vikl garnet hen over enden, så du på den måde hæfter enden. Sørg hele tiden for at vikle stramt og tæt. Skub eventuelt det viklede lidt sammen hen ad vejen.


Hvis du vil skifte farve eller løber tør for snor, gør du således: Når snoren er omkring ½ meter lægges den nye farve ind på undersiden, og du vikler hen over den lange ende. På den måde hæftes snoren.


Ved afslutning af en snor, laves en enkelt knude på indersiden.


Stram til og læg den korte ende langs det tomme stykke armbånd, så det kan vikles under den nye farve og hæftes.



Nu kommer det helt store trick: afslutning UDEN nål!

På det sidste stykke lægges en stump snor som vist på billedet, og der vikles helt til enden.



Ved samlingen hæftes ved at lægge den sidste tråd ind i løkken.



Så trækker du i de to ender på den indlagte løkke og VUPTI, den sidste farve trækkes med tilbage og hæftes.

Alle ender klippes af og FÆRDIG!

Når jeg laver noget med meget stærke farver på den her måde, så synes jeg, det ser godt ud, at farverne ikke fylder lige meget. Så det bliver lidt skævt i udtrykket, men dét er jo altså en smagssag:)

God fornøjelse!

Kat:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en kommentar, jeg bliver så glad!