torsdag den 16. juni 2011

Tror I ikke nok, jeg får det job?

Trommehvirvel og fanfare, tak. Jeg var til jobsamtale igår. Hvis jeg får jobbet bliver jeg utroligt glad. Både fordi jeg rigtig gerne vil ha det, men også fordi det er mod alle Kat-odds.

I al min nervøsitet og spænding gav jeg mig til at gøre rent. (Hvad fanden er det, der ligner kaffe, der er på alle husets døre? Det kommer jo bare af sig selv? Jeg spilder sgudda ikke kaffe i soveværelset og entreen?) Jeg kan liiiiige nå... jeg kan også liiiiige nå.... Jeg har nemlig været ukarakteristisk forud for mig selv og tjekket institutionens hjemmeside ud, så jeg er noget så sjældent som velforberedt. Så jeg kan liiiiige nå... Ups, nu skal jeg da vist til at i bad og ha tøj på! Den barslende mors triste gardarobe afslører et gabende tomt hul, der hvor jobsamtaleoutfittet burde hænge. Så jeg vælger det pæneste jeg har: en sort graviditetsbluse, der i bedste fald kan betegnes som forvasket sort. Men jeg kan da passe den. Det kan man desværre ikke sige om mine 'jeg køber disse jeans, som de største, jeg nogensinde kommer til at eje, så jeg har bare et par bukser at gå i mens jeg taber graviditetsflæsket'. Lorteskab! Det krymper mit tøj!

Hmm... liggende på ryggen og med øjnene bulende ud af hovedet får jeg knappet de tåbelige jeans, og konstaterer, at jeg umuligt kan få strømper på. Havde ellers planlagt et par flade sneakers, men den plan må droppes. Nixen, ikke bare tæer i dem. Konstaterer at jeg burde ha haft lagt nyt neglelak på tæerne for i hvert fald en uge siden, hvis jeg skulle kunne være mine plader bekendt. Bare ærgerligt Sonny Boy, der er ingen vej tilbage ud af de jeans, så jeg må ha de sko på, jeg kan tage på uden at bukke mig ned. Dem, der viser mine tæer. Nå, ét-nul til Karma, ikke til mig.

Makeup! Det må jeg da kunne huske, hvordan man gør. Konstaterer, at min foundation er købt en vinter (er der noget med, at man bør smide den slags ud, når de har været åbnet mere end et år? For det var i hvert fald ikke sidste vinter.) Nu er det ikke vinter, så ... to-nul til Karmakællingen. Kat afsted med en hvid maske, der mest af alt får mig til at ligne en geisha.

Overly forberedt og pinligt bevidst om egne manglende evner til at finde vej på Fyn (hvem fanden kan finde vej på Fyn? Det er jo en ø for Gods sake. Den kan jo dreje rundt, så man ikke ved, hvad der er nord og syd, næste morgen. Gi mig Jylland tilbage, der ved man sgudda at op er nord og ned er syd) får jeg kæresten til at vejede mig i den GPS min ½ år gamle telefon åbenbart har haft i ... ½ år. Ad sti afsted, forsikret af den søde mand om at jeg ser godt ud. GPS'en får mig ledt stilsikkert ud af Ryslinge, ud på motorvejen, hvorefter den så melder: GPS is logging of! Tak for lort, som sagt: hvem fanden kan finde vej på Fyn!? Ind på en resteplads og tjekke kortet, der fortæller at jeg skal af ved næste afkørsel og så til venstre og så bare ligeud. Dreje af ved næste afkørsel, holde ind og tjekke kortet. Til venstre og ligeud. Holde ind på nærmeste resteplads og tjekke kortet. Holde ind i næste flække og tjekke kortet. Holde ind og spørge pensionist om vej. Holde ind midt på landevejen og tjekke kortet.

Tror I ikke nok, jeg får det job?

7 kommentarer:

  1. Jeg er da overbevist om, at du får det job!! Det lyder i hvert fald som den perfekte opotakt til at noget spændende bare MÅ ske - såsom, at du får det job :-)

    Krydser fingre...

    Knus Mette

    SvarSlet
  2. Med alt det du har været igennem ville det fanme være unfair hvis du ikke får det!
    Jeg krydser fingre!
    ...selvom det jo så betyder at du skal til Fyn hver dag? :p

    SvarSlet
  3. Jeg krydser alt for at jobbet er dit. Og mon ikke du kommer til at kende vejen, hvis du får det;o)

    Knus CilleBille

    SvarSlet
  4. håber du får jobbet :)

    SvarSlet
  5. her krydses alt hvad krydses kan ....
    hvis du ellers kan finde derhen/ud/ned/op igen
    ....
    knus♥

    SvarSlet
  6. jo da! Jobbet er dit!!
    Nu vil vi bare enormt gerne høre om samtalen forløb lige så smertefrit!! ;)
    krydser fingre.

    SvarSlet
  7. Kat, du er HELT fantastisk;-)

    Jeg sidder her og griner, så jeg får helt ondt i maven.

    Hvis du ønsker dig jobbet, så er det dit;-).
    Jeg vil gerne være med til at ønske.

    Held og lykke til dig smukke kvinde

    Knus Rikke

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar, jeg bliver så glad!